του Κώστα Μπογδανίδη στο cretalive.gr
«Μην αφήσετε το αεροδρόμιο του Ηρακλείου να βουλιάξει ενόψει της πιθανής κατασκευής του αεροδρομίου Καστελίου»! Το μήνυμα αυτό έστειλαν , σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, στον πρωθυπουργό και τους εμπλεκόμενους υπουργούς οι μεγάλοι τουριστικοί πράκτορες της χώρας (ΣΕΤΕ) ζητώντας να υπάρξουν άμεσα μετρα για το «αεροδρόμιο Καζαντζάκη».
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές στο γραφείο του πρωθυπουργού και των υπουργών κ.Χρυσοχοϊδη, Χατζηδάκη , αλλά και στο ΤΑΙΠΕΔ έχει φτάσει έκκληση που αφορά τα αεροδρόμια και ζητείται άμεση παρέμβαση της κυβέρνησης μιλώντας για «άμεσες και επείγουσες ανάγκες». Στόχος των τουριστικών πρακτόρων , αλλά και άλλων πλέον παραγόντων, είναι να μην καταρρεύσει το «Καζαντζάκης» που «τα τελευταία 5 χρόνια δεν έχει υπάρξει απολύτως καμιά ουσιαστική αναβάθμιση καθιστώντας το κορεσμένο και ποιοτικά προβληματικό», αλλά και ταυτόχρονα να ΜΗΝ γίνει ένα ακριβό αεροδρόμιο στο Καστέλι που θα χαντακώσει τον τουρισμό της Κρήτης.
Το θέμα που θέτουν οι τουριστικοί παράγοντες είναι μείζον και θέτει πια προ των ευθυνών τους και τους τοπικούς- θεσμικούς υπευθυνους , ενώ θα πρέπει πλέον να πάρουν θέση για το όλο ζήτημα και οι υποψήφοι περιφερειάρχες, αλλά και οι υποψήφιοι δήμαρχοι!
"αν θα γίνει το Καστέλι"
«Ανεξάρτητα με την πιθανή υποκατάσταση του στο μέλλον, για να λειτουργήσει το Ηράκλειο και ο τουρισμός της Κρήτης στο ελάχιστα  «αποδεκτό» επίπεδο την επομένη πενταετία-εξαετία χρειάζονται σημαντικές άμεσες επεμβάσεις επενδύσεις από το κράτος. Με λελογισμένες, άλλα άμεσες επενδύσεις μπορεί να υπάρξει σημαντική αναβάθμιση χωρητικότητας και λειτουργίας λόγω πολλών χιλιάδων στρεμμάτων διαθέσιμων δημοσίων χωρών ΠΑ, Στρατού Ξηράς & Δημοτικών Οικοπέδων περί του αεροδρομίου. Με συντονισμό των δημοσίων φορέων το αποτέλεσμα της βελτίωσης  μπορεί να είναι σχεδόν άμεσο. Παράλληλα, η απαραίτητη επένδυση θα καλυφθεί άνετα μόνο από τα  άμεσα έσοδα του αεροδρομίου και μάλιστα σε πολύ λίγα χρόνια» αναφέρουν οι τουριστικοί πράκτορες και επισημαίνουν  με Νόημα :
      «Η πιθανή ανάπτυξη νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, εφόσον γίνει, θα πρέπει να γίνει με τους ίδιους απολύτους  περιορισμός χρεώσεων (20 Ευρώ/επιβάτη)  που ισχύουν και για τα προς ιδιωτικοποίηση περιφερειακά. Ο σχεδιασμός του συνολικού κόστους κατασκευής, των επιδοτήσεων και του χρόνου παραχώρησης θα πρέπει να γίνει με τέτοιο τρόπο που να διασφαλίζει το αποτέλεσμα αυτό. Θα ήταν καταστροφικό αν οι παράμετροι της παραχώρησης και το κατασκευαστικό κόστος οδηγήσουν σε άλλο αποτέλεσμα. Είναι υποχρέωση της Πολιτείας να διασφαλίσει αυτές τις παραμέτρους ανταγωνιστικότητας, να τις επικοινωνήσει ξεκάθαρα στην τουριστική κοινότητα, αλλά και να τις διασφαλίσει απόλυτα με τις σχεδιαζόμενες συμβάσεις»

Τι πρέπει να γίνει στο Ηράκλειο
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες οι τουριστικοί παράγοντες προτείνουν στην κυβέρνηση συγκεκριμένα μετρα για το αεροδρόμιο Ηρακλείου.
ΜΕΤΡΑ ΑΜΕΣΗΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
-Οι θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών πρέπει να αυξηθούν τουλάχιστον κατά  6 θέσεις με επέκταση του χώρου προς την 126.  Σήμερα υπάρχουν 23 θέσεις για αεροπλάνα (με πολύ  πιεσμένο χώρο και αυτές) .  Υπάρχει χώρος που χρησιμοποιείται σπάνια από την ΠΑ.   Κατά κύριο λόγο είναι θέμα διευθέτησης μεταξύ  ΠΑ & ΥΠΑ/Μεταφορών. Σε κάθε περίπτωση πρέπει άμεσα οι θέσεις να φτάσουν τις 30 για να υπάρξει η minimum χωρητικότητα.  Αυτό μπορεί να γίνει και άμεσα σε σημαντικό βαθμό. 
- Ανάγκη ενίσχυσης αστυνομικής δύναμης διότι έχει αλλάξει η δομή της κίνησης εντός και εκτός Ε.Ε.. Πέρυσι υπήρχε συνέχεια ζήτημα. Έχει γίνει συζήτηση με το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και την ΥΠΑ και υπάρχει ανάγκη για 15-20 άτομα περισσότερο από ότι ήταν στην υπηρεσία πέρυσι. Επίσης παρατηρείται το φαινόμενο, την Κυριακή (η οποία είναι μια από τις 3 μέρες με την μεγαλύτερη κίνηση) να μειώνεται η αστυνομική δύναμη λόγω μεταφοράς τους σε τοπικούς αγώνες ποδοσφαίρου !
                            ΓΙΑ ΤΟ 2015
-Γενική απαίτηση για όλα τα αεροδρόμια είναι η εγκατάσταση κεντρικού συστήματος ελέγχου αποσκευών (BHS) στην ροή των ιμάντων αποσκευών, κατά πάσα πιθανότητα στο υπόγειο στην περίπτωση του Ηρακλείου.   Σήμερα υπάρχουν μηχανήματα στο χώρο αναχώρησης που πάει ο πελάτης να περάσει την βαλίτσα του μετά  το check in που έχει κάνει στην αεροπορική εταιρία.   Η τοποθέτηση  /  λύση αυτή αφενός  θα σταματήσει την υποχρέωση διπλού ελέγχου από την αεροπορική εταιρία και την εταιρία  Security , θα απαλείψει τη ταλαιπωρία του επιβάτη, θα απελευθερώσει χώρο στις αναχωρήσεις όπου υπάρχουν τώρα διπλές ουρές (πηγαίνει ο επιβάτης να περάσει την βαλίτσα του μετά το Check in στην αεροπορική εταιρία) και θα   ελαττώσει τον απαιτούμενο χρόνο εξυπηρέτησης του.  Στο Ηράκλειο υπάρχουν 4 ιμάντες με ανάγκη για τέτοιο σύστημα. Εκτιμώμενο κόστος  250-350 χιλιάδες  / μηχάνημα  x 4 μηχανήματα. Πρέπει να γίνει άμεσα η προμήθεια για να τοποθετηθεί το χειμώνα και να λειτουργήσει για  το 2015.
- Το αεροδρόμιο έχει πρόβλημα στους εξωτερικούς χώρους επιβίβασης, αποβίβασης επιβατών, λεωφορείων κλπ.  Επίσης, ο δρόμος προς το αεροδρόμιο από την Αλικαρνασσό περνά πολύ κοντά με τα κτίρια και περιορίζει τις δυνατότητες διαμόρφωσης. Υπάρχει παράλληλα και η κύρια πρόσβαση από την Εθνική οδό. Πρέπει να διακοπεί η πρόσβαση από την Αλικαρνασσό. Να ενταχθεί ο δρόμος αυτός που χωρίζει και το αεροδρόμιο από την δημοτική γη και άλλη που ανήκει στον Στρατό Ξηράς. Εντάσσοντας το εμβαδό του δρόμου στον πρόβολο του αεροδρομίου  ενοποιούνται δυνητικά μεγαλύτεροι χώροι και μπορεί να γίνει πολύ καλύτερη η διαδικασία επιβίβασης / αποβίβασης.   Και αυτή η παρέμβαση έχει πολύ μικρό χρόνο εκτέλεσης.
-Παρόλα αυτά ο αεροσταθμός δεν μπορεί να καλύψει χωρίς επέκταση τις ανάγκες της κίνησης για τα επόμενα 6-7 χρόνια μέχρι την πιθανή λειτουργία του Καστελίου.
ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΝΑ ΚΤΙΡΙΟ ΜΟΝΙΜΗΣ Η ΕΣΤΩ ΠΡΟΧΕΙΡΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΕΜΒΑΔΟΥ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 10,000 Μ2. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΧΩΡΟΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ 126 ΣΜ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.