Σάββατο, 27 Νοεμβρίου 2010

Για πρώτη φορά μελέτη σκοπιμότητας για το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου

*Από την εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ, του Κώστα Μπογδανίδη

Μελέτη σκοπιμότητας από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα για το νέο αεροδρόμιο

Αναζητούν όλα τα στοιχεία για να πειστούν ότι χρειάζεται η επένδυση

Αυτό που εδώ και 7 χρόνια δεν έχουν κάνει ελληνικές κυβερνήσεις, αλλά και τοπικοί φορείς για το σχεδιαζόμενο αεροδρόμιο στο Καστέλι θα το κάνει (για μας) η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων!

Η ΕΤΕ η οποία έχει καταρχήν συμφωνήσει να δώσει ένα δάνειο της τάξης των 300 εκατομμυρίων ευρώ- θα είναι η κρατική συμμετοχή για το έργο- προχωρά σε μια (σοβαρή) μελέτη σκοπιμότητας, χρηστικότητας και…αποδοτικότητας του νέου αεροδρομίου πριν δώσει το τελικό πράσινο φως για το δάνειο- μαμούθ προς την χώρα μας…
Τα στελέχη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας εμφανίστηκαν επιφυλακτικά για το πόσο ωφέλιμη είναι σε αυτή τη φάση μια επένδυση της τάξης του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ, πώς θα λειτουργεί, πότε θα γίνει ανταποδοτικό, αλλά και τι σχεδιασμός υπάρχει για το υφιστάμενο αεροδρόμιο «Καζαντζάκης» (5500 στρέμματα) όταν και αν αυτό εγκαταλειφθεί…

Τα 4 στελέχη της ΕΤΕ (3 ξένοι και ο ελληνικής καταγωγής κ.Μανόλης Μαρουλάκης) με υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου Υποδομών και της ΥΠΑ πήγαν χθες επιτόπου στο αεροδρόμιο Καστελίου και νωρίτερα στο αεροδρόμιο Ηρακλείου ενώ ζήτησαν πληρη στοιχεία για την κίνηση, τα χρηματοδοτικά πρωτόκολλα, τις μελέτες που υπάρχουν. Για την μελέτη σκοπιμότητας έδειξαν να μην έχουν πειστεί…Η αλήθεια είναι ότι στην πραγματικότητα σοβαρή μελέτη σκοπιμότητας από την αρχή δεν υπήρξε, όπως δεν υπήρξαν αρχικά και πραγματικές μελέτες, παρά μόνο…οφθαλμομελέτες, χάρτες με…ευχολόγια και πάνω σε αυτό στηρίχθηκε μια ολόκληρη μυθολογία. Μετά τον κ.Σουφλιά και σήμερα με τον κ.Ρέππα άρχισε να κινείται κάτι σοβαρά, αλλά η ΕΤΕ με τα στελέχη της θέλουν συγκεκριμένα στοιχεία και γι’αυτό βρέθηκαν από χθες στην Κρήτη με σκοπό να πάρουν ό,τι θέλουν, να δουν από κοντά τι και πού σχεδιάζεται…

«Πραγματική ανάκριση έκαναν και με το δίκιο τους. Θέλουν όλα τα στοιχεία για να πειστούν ότι χρειάζεται αυτή η επένδυση και ότι δεν θα δοθούν τόσα χρήματα σε ένα έργο που δεν θα έχει ανταποδοτικότητα» είπε στην “Π” η βουλευτής Μαρία Σκραφνάκη η οποία ήταν από την πρώτη στιγμή κοντά στην αντιπροσωπεία της ΕΤΕ και προσπαθούσε να συνδράμει κι εκείνη για τα όσα ζητούσαν οι ξένοι.

Στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου τα στελέχη της τράπεζας είδαν ένα αεροδρόμιο το οποίο…μπορούσε να επεκταθεί, να εκσυγχρονισθεί, να αποτελέσει ένα σύγχρονο αερολιμένα…Και ρωτούσαν συνεχώς γι’αυτό.

«Γιατί δεν το επεκτείνατε; Γιατί δεν φτιάξατε εδώ αυτό; Τι σας εμποδίζει; Γιατί θέλετε να δώσετε τόσα χρήματα σε ένα νέο αεροδρόμιο που δεν θα λειτουργεί όλο τον χρόνο;» ήταν μερικές από τις καταιγιστικές ερωτήσεις που έκαναν τα στελέχη της ΕΤΕ ενώπιον του αρμόδιου διευθυντή του υπουργείου κ.Καρνέζη, του κ.Κόκκινου από την ΥΠΑ, της αερολιμενάρχου Ηρακλείου κ.Φανής Δαμβουνέλη, αλλά και του στελέχους κ.Πλιάκα κ.ά παραγόντων και φυσικά της κ.Σκραφνάκη η οποία δηλώνει αισιόδοξη ότι απαντήθηκαν όλα τα ερωτήματα των στελεχών της ΕΤΕ.

‘Δεν θέλω να προκαταλάβω την απόφασή τους, αλλά πήγαμε και στα δύο αεροδρόμια. Είδαν και ρώτησαν τα πάντα. Νομίζω ότι τελικά πείστηκαν ότι δεν μπορούμε να προχωρήσουμε με αυτό το αεροδρόμιο και χρειάζεται το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου’ τόνισε η κ.Σκραφνάκη.

Το ερώτημα που θέτουν από την ΕΤΕ έχει να κάνει με το αν συμφέρει το κράτος μια τέτοια επένδυση στην Περιφέρεια της χώρας, με δεδομένο ότι θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του τουρισμού, καθιστώντας το αεροδρόμιο λειτουργικό επί 8 μήνες το χρόνο. «Αρκεί αυτό το 8μηνο για να γίνει σε εύλογο χρονικό διάστημα η απόσβεση του κόστους;» - είναι το ερώτημα που κυριαρχεί.

Η αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων μαζί με τα στελέχη του υπουργείου εκτός από την αυτοψία που πραγματοποίησαν στο χώρο όπου πρόκειται να κατασκευαστεί το αεροδρόμιο, ταυτόχρονα εξετάζουν και τα παράλληλα (απαραίτητα) έργα, με αιχμή τους οδικούς άξονες, π.χ. τη σύνδεση του ΒΟΑΚ με το Αρκαλοχώρι και τη σύνδεση του Καστελίου με τον κόμβο των Πεζών, μέσω κάθετου δρόμου.

Αν όλα πάνε καλά, και δώσουν την έγκρισή τους, το Φεβρουάριο θα βγει στον αέρα ο σχετικός διαγωνισμός, θα ακολουθήσει η δημοπράτηση του έργου και η ανάθεση στο μειοδότη, και σε περίπου ένα χρόνο από σήμερα, θα μπουν οι μπουλντόζες! Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, από τη στιγμή που θα ξεκινήσουν οι εργασίες, το νέο αεροδρόμιο θα έχει ολοκληρωθεί εντός 5 χρόνων, δηλαδή – με τα σημερινά δεδομένα - ως το 2017.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επίσκεψη Κουβέλη στην Κρήτη